Algemene informatie

  • Naam:Ralf
  • Functie:Accountmanager
  • Gestart:2012
  • Leeftijd:49

Waarom heb je voor Telindus gekozen?

Het moment dat ik solliciteerde bij Telindus kan ik me nog goed herinneren. Na het sollicitatiegesprek zag ik tijdens de rondleiding onder andere een immens projectenmagazijn, een lab waar engineers oplossingen aan het bouwen en testen waren en het 24×7 service management center waar de klant altijd terecht kan. Dat maakte indruk! Een organisatie waar niet alleen producten worden verkocht maar waar echt waarde wordt gecreëerd. Ik had het gevoel bij een relatief kleine maar toch professionele organisatie te zijn. Klein genoeg om iedereen te kennen maar professioneel genoeg om serieuze trajecten aan te gaan die ertoe doen.

Wie zijn je klanten en wat maakt die doelgroep zo leuk?

Ik werk als Accountmanager voor het hoger onderwijs en universiteiten. Wat het vooral leuk maakt zijn de verschillende doelgroepen waar ik mee te maken heb zoals: studenten, onderzoekers, docenten en de interne organisatie. Zij hebben allemaal hun eigen diversiteit aan uitdagingen en wensen en het is mooi om dat samen te brengen en aan te pakken. Daarnaast vind ik het fantastisch om te horen met wat voor onderzoeken ze bezig zijn en te merken dat wij daarin ondersteunen door middel van innovatieve IT-oplossingen. En de omgeving van zo’n campus is natuurlijk alleen al heel indrukwekkend om rond te lopen.

Wat maakt het werken bij Telindus leuk?

Ik vind dat wij als Telindus vooroplopen als het gaat om de oplossingen die we aanbieden ten opzichte van concurrenten en dat maakt het als Accountmanager heel fijn werken. We zijn écht in staat om bij elke klant toegevoegde waarde te leveren. Ik ga graag naar klanten toe omdat ik weet dat we ze altijd wel op de één of andere manier kunnen helpen en dat maakt mij trots op Telindus. Daarnaast werk ik met een fijne club collega’s samen. Je kunt altijd om hulp vragen en die krijg je dan ook. Als je dingen anders wilt doen dan wordt er echt naar je geluisterd. Telindus ziet dat de mensen het verschil maken en investeert daarom ook in kennis. En natuurlijk is het kantoorpand een hele fijne werkomgeving en een mooie plek om klanten te mogen ontvangen en te inspireren. Ik vind het ook prettig dat je veel verantwoordelijkheid krijgt maar tegelijkertijd ook veel vrijheid.

“Je moet overal kansen in zien en met gedrevenheid de volle energie erin stoppen die ervoor nodig is en dat ook leuk vinden.”

Zou je meer over die verantwoordelijkheid en vrijheid kunnen vertellen?

Bij Telindus krijg je veel verantwoordelijkheid en wanneer je dat serieus neemt krijg je daar veel vrijheid voor terug. Zo kan ik gemakkelijk mijn kind naar school brengen en halen terwijl ik meer dan 60 KM van Telindus af woon. Het is daarmee haalbaar om een balans aan te brengen tussen mijn werk- en privéleven. Maar er wordt wel wat van je verwacht. Bijvoorbeeld dat je je ontwikkelt, je grenzen verlegt, zelfstandig werkt, nieuwe oplossingen eigen maakt, signaleert wanneer je hulp nodig hebt en dat ook aan je collega’s geeft wanneer zij dat nodig hebben. Die inzet wordt beloond met ondersteuning en vrijheid.

Welke vaardigheden en kwalificaties denk je dat er nodig zijn om een succesvolle Accountmanager te zijn?

Laat ik beginnen met een zelfstarter zijn en veel discipline hebben. Omdat je veel vrijheid krijgt is het nodig dat je zelf je werkdagen effectief kunt indelen, ook al wordt er niet precies gezegd wat je moet doen. Je moet overal kansen in zien en met gedrevenheid de volle energie erin stoppen die ervoor nodig is en dat ook leuk vinden. Daarnaast moet je uitdagingen niet uit de weg gaan. Wees niet bang iets nieuws te proberen bij een klant. Je mag fouten maken zolang je er maar van leert. En wanneer je kritisch naar jezelf durft te kijken word je ook beter in je werk. Het is niet haalbaar om te denken dat je in één keer een succesvolle Accountmanager bent, je hebt hier doorzettingsvermogen voor nodig. Het heeft tijd nodig en hoe lang het duurt hangt voor een groot deel af van hoe kritisch je naar jezelf durft te kijken en hoeveel je wilt leren. Daarnaast moet je over overtuigingskracht en een winnaarsmentaliteit beschikken. Altijd nét een stapje meer willen doen dan de concurrentie! Kiezen om mee te doen is niet goed genoeg, je moet altijd willen winnen en dit samen met je collega’s oppakken. De mensen intern meekrijgen door ze enthousiast te maken is daarom ook heel belangrijk.

Ook aan de slag bij Telindus?

Hieronder vind je een aantal vacatures die interessant voor je kunnen zijn.

Bekijk alle vacatures

Ervaringen